Enkäterna samlades in vid tävlingens mål. Av de 85 tävlande som använde
noter var det 56 som lämnade in den, därav var 3 st
anonyma. Jemba AB skänker 9 notset för att lottas ut bland
de övriga 53 tävlande. Utlottningen och återbetalning sker av
tävlingsledningen.
Samtliga inlämnade enkäter har sammanställt i diagram där det är möjligt
och kompletterats med text där synpunkter har getts.
Avsikten är att få en uppfattning av hur vi ska ändra noterna för att
optimera systemet så att så många som möjligt blir nöjda.
1.Vi har använt noter i ett antal tävlingar
2. Allmänt omdöme, layout, totalintryck. Beskriv gärna på baksidan. |
·
Noterna var bra, men kan tänka på att ej
ha så långa noter tex som
vid starten på SS1 & 4. Där kunde man ha flera svängar eller något. Samt
lite mått mellan svängarna på vissa ställen saknas. Men för övrigt var de
bra. |
·
Över förväntan |
·
Bra |
·
BRA |
·
Bra om ärliga noter |
·
Helt OK. Dock mycket info
!! Antal vägar är inte intressant. Det förvirrar. |
·
Tydliggör vägbyten tydligare. |
·
Vi har aldrig använt noter tidigare.
Svårt att lämna omdöme. För nybörjare kan det vara färre detaljer, Men den
synpunkten är ointressant :-) Det var kul. |
·
Lite mycket info |
·
Svårt att hänga med och dom är för hopskramlade så man hinner ej läsa innan nästa
kommer. |
|
3. Fontstorlek/typsnitt/fet eller normal.
Beskriv gärna detaljer på baksidan. |
· Välj font som är mindre fet |
·
Lättare att läsa med stort. Så detta
blir bra. |
·
För stor text. Någon
fel t.ex.(Väg H) i stor text. |
4. Sidlayout allmänt. Föreslå ändringar: |
· Ta bort hjälptexter (inne i en sekvens) |
· Markering för roadbboknivå
före sväng. |
· Minska text, gillar inte hastighetsgraf |
5. Beskrivning av sträckan
6. Beskrivning av startplats för noterna på SS
·
Mer detaljer om rek |
· Perfekt |
7. GPS-koordinater för start- och målplats
8. Hastighetsprofil
·
Kul
9. Trip på varje rad från start och till mål
10. Uppmätta tripvärden i varje vsk
11. Kurvklasser: |
Tycker du att några klasser är för tuffa eller snälla? Vilka? |
Är några klasser för dominerande? Vilka |
·
Nej, konsekventa |
·
Vissa 4-or är för snälla |
·
(Är några klasser för dominerande? Vilka) Nej |
·
4-or är skarpa |
·
4, 5 är för snabba, skulle gå att skriva
ner en not |
·
BRA |
·
Stämde bra |
12. Detaljer i noterna om linjer, luckor, vägbana,
13. Detaljer, småkurvor
14, Understrykningar
15, OBS ! och varningar !!
·
Mer framträdande varningar
16, Kr och liKr
17. Användning av <, sen eller >
·
Använd sen före noten istället |
·
Tycker att man gärna vill ha tex sen kurva att sen sitter
före kurvan. |
·
sen nytt för föraren |
18. Användning av kombinationen <> i stället för två separata kurvor
·
Svårt att förstå. Vanesak?
19. Informationsrutan som visar första noter på nästa sida (nedre högra
hörnet)
·
Behåll, men flytta upp ca 5 cm. |
·
Större. Som Berglund(?) |
20. Avsnittet, eller delar av ” Förklaring av svenska arrangörsnoter ”
(vilka delar?)
·
Viktig för de nya, oviktig för oss gamla :-) |
· Viktigt i början |
Allmänna
synpunkter som gavs utan att direkt vara knutna till en av ovanstående punkter
· Väldigt mycket info. |
· Kurvklasser Lagom |
· Mycket info |
· Kurvklasser = OK |
· Konsekventa graderingar |
· Tycker ½Lg
skiljer mellan kurvor. Vissa känns som Lg och vissa
som normal (utan Lg eller ½Lg).
Önskar mindre fetstil och gärna tydligare utmärkta varningar. |
· Det vi tycker är något ovant och känslan
blir inkonsekvent är avstånd från krön till sväng. Vet hur tanken är här, men
känslan blir att det är för kort ibland och alltför långt ibland. |
· Jag är nöjd på helheten. Helt klart ett
bra system att fortsätta med. |
· Över förväntan och bättre än vissa
notskrivare i Sverige. |